H.W. Larsen A/S
Det familieejede H.W. Larsen har siden 1934 solgt professionelt køkkengrej ud fra sit domicil i Kødbyen på Vesterbro
i København. En forretning, der siden er udvidet med stor webbutik, restaurantguide mm.
Nu mere effektive og servicemindede
Bo Larsen, ejer og direktør, er i dag glad for den nye, mere fleksible og effektive teleløsning: ”Som så mange andre virksomheder
har vi hver dag stort pres på vores telefoner. Og ingen virksomhed kan bære at lade kunder hænge for længe i telefonen. Det kan jo i sidste ende betyde tabt indtjening. Nu har vi ikke alene fået styr på opkaldene men også fået værktøjerne til at agere langt mere effektivt og serviceminded”.
Den ideelle KOMBI-løsning
H.W. Larsen har i dag en Kombi-løsning – en blanding af mobil og IP fastnettelefoni. En løsning der giver en optimal fleksibilitet for medarbejdere – men som også skaber den nødvendige
stabilitet og sikkerhed for kunder og leverandører.
Statistikker er vejen frem
At kunne få relevant data ud på indgående og udgående opkald er bare et af de værktøjer, der følger med en Kombiløsning.
Og Brian Føhns Jørgensen er da også ret imponeret over de mange muligheder, der er for behovsafdækning: ”Vi trækker statistikker ud på hver enkelt telefon i vores CallCenter og kan derefter analysere på, hvor mange og hvor lange samtaler og køer, der er hvornår. Vi laver jo andet end at tage telefoner, og det er derfor vigtigt at kunne planlægge vores arbejdsdag. Det gør vi bl.a. ved at kigge på opkaldstrafikken”.
”Vi fandt f.eks. ud af, at vi altid havde meget stort pres på i CallCenteret omkring 13.00-13.30. Præcis der hvor personalet fra de store kantiner får fri og lige skal have klaret diverse opkald til leverandører. Noget vi selvfølgelig godt vidste men slet ikke havde tænkt over at tage højde for i vores planlægning”.
Driftsikkerhed- og service i top
En løsning, der både kan optimere de interne forretningsgange og øge tilgængeligheden eksternt, er essentielt for enhver virksomhed. Ejer og direktør Bo Larsen taler da også både på medarbejdernes, kundernes og virksomhedens vegne, når han ridser fordelene ved løsningen op. ”Kombi-løsningen giver os en vis tryghed. Reelt set skal kontaktpunkterne jo bare virke. Alt andet er uprofessionelt. Men nu kan kunderne få fat i os – og vi kan reagere prompte. Fleksibiliteten giver handlefrihed og gør os mere effektive. Statistikkerne skaber en mere
effektiv planlægning i både salg og kundepleje – og gør os i stand til at være proaktive”.
Bo Larsen fortsætter: ”Vi har i det hele taget et godt samarbejde – det kører bare, det er ikke så meget bøvl. Vi har endnu ikke haft et eneste minuts nedetid”. Og it-ansvarlig Brian Føhns Jørgensen supplerer: ”Ja, jeg kan kun varmt anbefale Telia og ProKOM. De har endnu ikke lovet noget, de ikke har kunne holde. Og vil jeg vide mere – er det bare at løfte røret.”